Wiele hoteli na świecie (chociaż nie w każdym kraju) stosuje system gwiazdek jako oznaczenie stopnia jakości hotelu. Również polskie pensjonaty muszą spełniać pewne wymagania, aby klient mógł spodziewać się konkretnego standardu. Takie kryteria są jasno wyszczególnione w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z 2011 r. Z racji tego, że jest to długi dokument, który wymaga poświęcenia czasu na przeanalizowanie go, to postanowiliśmy wam pomóc i w punktach krótko omówić, czego potrzebujecie, np. w łazience swojego hotelu.
Każdy hotel, niezależnie od ilości gwiazdek, musi posiadać mydełko toaletowe lub dozownik do płynnego mydła w odpowiedniej ilości, aby w każdym pokoju znajdowały się takie akcesoria dla przynajmniej jednej osoby. Wymagane są tam także ręczniki, kubeczki jednorazowe oraz torby higieniczne na zużyte przybory toaletowe. Inne elementy, które zostaną jeszcze omówione dla hoteli o wyższych standardach, są nieobowiązkowe dla hoteli 1- i 2-gwiazdkowych.
Poza powyższym wyposażeniem te bardziej luksusowe miejsca noclegowe muszą posiadać również akcesoria do czyszczenia ubrań i butów oraz igielnik, czyli zestaw do podstawowego szycia. Prawie każdy jest w stanie zrozumieć frustrację klienta, który przybył do hotelu w odświętnym stroju, spieszył się na ważne spotkanie, a nagle pojawiła się dziurka w jego koszuli. Bez igły i nici nie byłoby szansy na szybkie rozwiązanie problemu. W hotelu cieszącym się trzema gwiazdkami nie może również zbraknąć ręcznika kąpielowego czy suszarki do rąk. Można ją jednak zamienić na ręczniki jednorazowego użycia. Jeśli jednak zdecydujemy się na opcję papierową, to nie możemy zapomnieć o koszu na tego typu odpadki. Niezbędny okazuje się być także wieszak na ubrania. Na naszej stronie znajdziesz klasyczny, czarny wieszak, który będzie pasował do każdego wnętrza (w tym również do łazienki).
Hotele najwyższej klasy muszą oczywiście posiadać wszystkie wymienione już artykuły łazienkowe a dodatkowo jeszcze wiele innych, m.in. suszarkę do włosów czy szlafrok kąpielowy z frotty.
W obecnych czasach w hotelu warto również zapewnić gościom płyny do dezynfekcji rąk a dla umilenia pobytu odświeżacze powietrza. Czyż wizja hotelu, który na wejściu wita swoich klientów zapachem morskiej bryzy lub orzeźwiającej cytryny, nie jest przyjemna?
Sprawdź naszą ofertę kosmetyków hotelowych